Aramızda
tema, kişiler, diyaloglar, üslup… estetik olanı görünür kılma ve estetik çaba tahkiyeyi seçkinleştirme esasıyla tümlenirler. Bu nedenle tekinsiz olan yer bulamaz onun öykülerinde; gizemlere, sürprizlere kapalıdır, aksine açıklık ve matematiksel bir işleyiş söz konusudur. Plastik bir gerçeklik içinde ve modern bir kanalda akar Karatepe’nin öyküleri; ilk bakışta güzel olanı görmek ve metne nüfuz ettikçe bu görüşünü edebi hazza dönüştürmek isteyenler için mutlaka okunması gereken öykülerdir Karatepe’nin öyküleri.
Ömer Lekesiz
“Mihriban İnan’ın zengin, renkli bir öykü dünyası var. Öykülerin oluşum sürecine baktığımızda, yazarın yaşam deneyimine koşut biçimde ilgi alanlarının da değişip geliştiğini görmek mümkün. Başlangıçta daha çok zihni bir tasarım olarak ortaya çıkan ürünler ilerleyen süreçte yaşamla, yaşananla daha sahici bir bağlantı kuruyor.
(…) Mihriban İnan, baştan beri Türkçeyi kusursuz kullanıyor. Onun metinlerinde plastik bir kusur bulmak mümkün değil.”
Osman Bayraktar