Tahlil Tahrip İnşa
Hayriye Ünal şiir eleştirisi konusunda dergilerdeki yazılarıyla hem tartışma yaratan hem de dikkat çeken bir şair-yazar; şiirin nasıl olması gerektiğine dair dogmaları yerle bir ederken bir şiirin nasıl sarsıcı olabileceğinin örneklerini de veriyor. Eleştirisini kurarken tarihsel koşulları ve şiirin dilsel bir mesele olduğunu ihmal etmiyor. Yazarın analitik bakışı şiirin taradığı bütün olası anlamlara okurun da nüfuz etmesini sağlıyor. İlgilendiği şairle ilgili daha önce verilmiş hükümleri de sorgulayıp teste tabi tutarak ilerliyor kendi özgün hükmüne doğru. Ece Ayhan’dan İlhami Çiçek’e şiirin suça eğilimini teşhis ederken Sezai Karakoç ve Didem Madak gibi apayrı uçlarda yer alan şairlerin kalbiyle düşünmesindeki ortaklığı da bulguluyor. Cahit Zarifoğlu’nun ve Mustafa Irgat’ın zoruna, Orhan Veli’nin, Metin Eloğlu’nun kolayından giden yolu kendi koyduğu eleştirel kurallarla çiziyor Ünal. İkinci Yeni şairlerini çeşitli parametreler kullanarak karşılaştırmalı okuyor. Şiirleri incelenen otuz dört şairle sadece edebiyatsever için değil şair, eleştirmen ve edebiyat öğrencisi için de sağlam bir kaynak Tahlil Tahrip İnşa. Edebiyatla özel ilgilenen okur da Tahlil Tahrip İnşa’yla birlikte hem şiire hem de eleştiriye dair sahici ve kalıcı bir fikir edinecek. Şairlerin o gizemli loncasının çetin sırlarını okurla cömertçe paylaşan, okuru aldatmayan bir kitap Tahlil Tahrip İnşa.
Kitapta adı geçen şairlerin ressam Bünyamin K. tarafından yapılmış birer çizgisi yer alıyor.